Bueno Mezquita in Cordoba

29 augustus 2019 - Córdoba, Spanje

Dag 5

Vanmorgen schrokken we pas rond 8.00 uur wakker en we wilden nog wel vroeg gaan rijden omdat we nog zo’n ruim 400 km wilden opschieten richting Cordoba.

Maar ja, het is vakantie dus waarom zou je haasten. Op camping Cuenca was ik alsnog de eerste in het toiletgebouw!

Om een uur of half tien reden we weg de A4 op richting Cordoba en rond 13.30 uur parkeerden we op het aparcemiento de futbol in Cordoba als enige camper tussen een vijftal touringcars.

De zon was met grote kracht achter de wolkjes vandaan gekomen en de temperatuur was inmiddels opgelopen tot een respectabele 35 graden! Pfff! Best wel warm😤

Toen de stad in gewandeld en de Mezquita bezocht.

De Mezquita is de kathedraal van Córdoba in Spanje. Mezquita is Spaans voor moskee. Hiermee wordt verwezen naar de tijd van overheersing door de Moren, voordat het een kathedraal werd.

Het historische centrum van de stad en de kathedraal zijn Werelderfgoed, dus we betalen er al allemaal aan mee. Toch moesten we voor de entree nog 10 euro p.p. dokken. Dat was het overigens wel waard! Erg mooi, als je nog eens in de buurt bent, zeker doen!

Na ons bezoekje zijn we terug gewandeld door het historische centrum naar de camper. Hij was niet moeilijk te vinden want het inmense parkeerterrein was inmiddels helemaal leeg!

De temperatuur was opgelopen tot over de 40 graden dus snel ingestapt en de airco aan. We zijn nog een stukje doorgereden richting Malaga en hebben overnacht op een prima camperplaats in een dorpje Montilla, bij een mooi parkje. Na een verdiende douchebeurt, naast de camper, zijn we in het dorp op een echt Spaans pleintje met wel honderd Spanjaarden op het terras, een pizzaatje gaan eten!

Beetje groot maar wel erg lekker.

2BF6F587-6CAF-4C47-9880-4773FC0D95CD92F2CBFF-4017-4738-8E4A-3A118FBB1041599182AC-90AE-4CC3-88D3-DA11EADF89D6208AE268-67BE-499B-A17F-8BBF20DC5F607D7667B7-5AAC-47BA-8886-36033D56DAF9