Woestijntocht met overnachting

18 september 2019 - Tagounite, Marokko

Dag 25

We staan op camping Oasis Palmeria in Zagora en beheerder Mubarak verwent ons. Kleedje, tafeltje, stoeltjes en kannetje thee. Diner is super.

Gisteravond was het erg warm maar we waren alle vier kapot na het eten.(en dat zonder drank!) We zaten nog even bij de camper totdat Henk van vermoeidheid wartaal begon uit te slaan over rijden op een “makreel in Makkares”! Dan gaan we slapen.

Vandaag worden we opgehaald voor de woestijntocht. Ibrahim (gids) brengt ons naar de stad voor de pinautomaat en “aanjurken”. Dwz we krijgen een tulband en een jurk aangemeten . We betalen op de camping en vertrekken richting woestijn. De temperatuur is inmiddels rond de 40 graden. Na een uurtje “racen” over het asfalt komen we in Tagounite om voorraad in te slaan. Om 11.15 uur rijden we verder, gaan we van het asfalt af en het ruigere land in.

Rond 12 uur stoppen we bij een aantal berbertenten.

De lunch in de woestijn bestaat uit heerlijke vleesspiesen en een prima salade, het dessert is fruit.

Dan rijden we verder richting Sahara, de stenen worden minder, het zand steeds meer. Ibrahim krijgt er duidelijk lol in want hij rijdt steeds harder en hoger over de steen/zandduinen, regelmatig informerend of “everything is OK in the back?” Waarop wij antwoorden “Yes, Super!”. Je zou er toch niet aan moeten denken dat je hier vandaan terug moet lopen. We rijden nu zo’n 25 kilometer vanaf de Grens met Algerije. We zien de grensposten staan. Ook zien we kamelen en ezels los lopen. Ank merkt spits op dat deze ezels het vast niet warm hebben want ze dragen geen hoofddoek!

Om met Irma te spreken: “we doen d’er nog niet weg!”.

Er volgt een korte rookstop (voor Ibrahim) met panoramazicht. Wat hij gerookt heeft weten we niet maar na deze stop gaat hij “helemaal los” over hoge zandduinen en weer naar beneden. Erg gaaf!

Na een uurtje komen we bij een tentenkamp waar we blijven slapen. Na wat geknutsel krijgen we zelfs mijn snurkapparaat aan de gang.

En dan... is er Marrokkaanse Whisky (thee).

Lekker even uitrusten en volgens planning gaan we rond 17.30 uur kameel rijden als de ergste warmte over is. We vertrekken natuurlijk pas een half uur later allemaal over op 1 Dk. 😁🐪

Inmiddels hebben zich drie Franse meiden en een Frans echtpaar bij de groep die hier overnacht gevoegd. Om 19.15 uur zijn we weer terug. Volgens programma is er vanavond na het diner “berbermuziek bij het kampvuur”. Het diner is bestaat uit harira(soep), tajine met kip en fruit. Dan begint de muziek en de hele groep begeleiders blijkt plots ook “muzikaal”. 😂Gelukkig duurt het niet al te lang!👍

Wij besluiten nog even naar de sterren te kijken en ons af te spoelen in de douche/toilettent.

Dan slapen in de berbertent omringd door zandduinen.

EA63093B-515E-42D7-91D0-0E6F195397949F4BFE59-66C9-4678-9109-BE96E61B7DD2856EAE45-851D-4628-9546-031A2BD4D43D0F2D3D50-13F3-45EA-A6E3-A3267946D844EC079242-6FC5-430C-ACD5-9C3F1BE32B24F9F59477-249A-43ED-9664-5BAABD310310E76F3974-07B2-490A-B176-48DAF2E0FE3E6CA1A7F4-F48C-47B1-9D62-8B48CFCBD63C4AED82E8-EB00-4E82-9E3C-D5E958432329

1. Berry en Jolanda:
    20 september 2019
    Wat zien jullie er geweldig uit en wat een gave belevenis ❤️
  2. Tom en Irma:
    22 september 2019
    😋😀👌nee houden Ank erbij hoor.