Kriskras door Dordogne mèt reservewiel

27 augustus 2019 - Antonne-et-Trigonant, Frankrijk

dag 2 maandag 26-8-2019

Vannacht goed afgekoeld naar een graad of 14 en dus lekker fris geslapen. Opgestaan met ongeveer 16 graden!

8.30 vertrokken uit Clamency en

draaiden de weg op vanuit de camping er passeerde mij een druk gebarende Fransman die wilde dat ik ging stoppen.

Nou kennen wij natuurlijk al lang de verhalen van die gebaren waarna je vervolgens als je gestopt bent, wordt beroofd van je hele hebben en houwen.Dus voorzichtigheid was geboden!

Maar ook hij stopte voor mij en kwam op ons af gesneld terwijl maar “roule secours” bleef roepen! Hij zag dat ik hem niet meteen begreep en gebaarde dat ik moest uitstappen en meelopen. Hij wees onder de auto waar mijn reservewiel aan een draadje bungelde.

Nou had ik wel vorige week een testje gedaan hoe ik dat moest uitdraaien voor het geval dat, maar ik dacht het toch ook goed ingedraaid te hebben.

Kennelijk niet dus of het katrol was onderweg weer afgerold....

Gelukkig niet onderweg verloren dus!

Ik bedankte de man en heb het wiel weer vastgezet. Daarna konden we onze weg vervolgen.

Onderweg wel een paar keer gestopt om te kijken of alles nog OK was.

Verder hebben we een korte rijdag gereden over de route Nationale via Bourges en Limoges naar Antonne-et-Trigonant. De buitentemperatuur was rond de 34 graden en volop zon; goed dat airco bestaat.

We overnachten op een zeer rustige camping met nieuw sanitair en een lekker zwembad waar we na aankomst meteen zijn ongeplonsd.

Daarna lekker “happy hour” in de zon!

75AE9167-FD73-4333-8753-1F8987B984107E3AC801-EA53-4BEB-9799-77EC9544CC47

1. Rineke de Bruin:
    27 augustus 2019
    wat fijn dat die Fransman je heeft gewaarschuwd zeg, anders had je toch een probleem gehad. Heerlijk zo'n zwembad op de camping, vooral met die temperatuur. Genieten!!
  2. Ben:
    27 augustus 2019
    Ben wel een beetje jaloers op jullie.
  3. Leone:
    27 augustus 2019
    Jullie eerste ‘avontuur’ hebben jullie al beleefd 🤣😉!!