Het mooiste dorp van Spanje

28 augustus 2019 - Cuenca, Spanje

Dag 4

We vertrekken al vroeg richting zuiden, vanuit Huesca nemen we een stuk nieuwe autobaan richting Zaragoza en daarna de A23. Het gaat door een heuvelachtig landschap richting zuiden met af en toe mooie rotslandschappen.

We overnachten vandaag in Cuenca maar rijden een route via de Sierra Albarracin, schijnbaar een van de mooiste dorpen van Spanje. En dat klopt! Het ligt in een prachtig berglandschap met hoge oker- en terrakleurige rotsen. Het dorp is in zijn geheel terra-kleurig en boven het dorp liggen enorme verdedigingsmuren.

We rijden na een korte stop door in de richting van Cuenca en stoppen eerst onderweg bij wat watervallen in het natuurpark voor de lunch. Daarna vervolgen we onze weg door de Sierra de oh’s en ah’s volgen elkaar snel op want na ieder bocht is er weer iets anders mooi op deze route van 26 kilometer. In Cuenca rijden we eerst naar de camperplaats omdat die aan een beekje zou liggen, dat is ook zo maar helaas is de beek niet toegankelijk!

Na kort beraad rijden we door naar camping Cuenca en 15 minuten later liggen we weer in een heerlijk zwembad.  Kippetje besteld bij het restaurant en heerlijk gegeten bij de camper.

Wat je noemt een top-dag!

DCF241C2-0787-48C8-B370-7BEE667533B13ABF0A8B-BDA0-4D9D-9DEF-E9154052B2BACA13DE4B-5495-44D3-BD74-EA3A0616D9E9

1. Leone:
    28 augustus 2019
    Wat gaaf te horen dat het zelfs een prachtig gebied is terwijl jullie er enkel doorheen rijden 👍🏻!!
  2. Berry en Jolanda:
    28 augustus 2019
    Dat ziet er mooi uit. Zaragoza was ook een mooie stad. Maar je moet keuzes maken bij het reizen. Waren de kippetjes net zo lekker als bij de slager in Brixen? Haha. Ben benieuwt naar de volgende verhalen.
  3. Wil en Marjan:
    Ziet er goed uit. Wat een mooie route. Geniet er maar van. Gr. Wil en Marjan
  4. Hans:
    Ziet er heel mooi uit.
    Hij staat genoteerd als alternatieve route incl. de camping die volgens mij niet op de camping app staat.
    Goede reis verder
  5. Peter en yvonne:
    29 augustus 2019
    ziet er prachtig uit inderdaad
    veel plezier en goede reis verder